måndag 17 november 2014

Första uppgiften

Ja då var man igång. Har nu läst vad första uppdraget i Stickameras Kal  är.
Har lyckats rita min ide av en kofta.


Det ska bli en kofta som är v-ringad i halsen. Full längd på armarna och sen ska den vara lite längre i bak. Garnet som jag kommer att använda är Järbos saga. Har 10 nystan grått hemma och även nu beställt grönt och lila. Ska fundera hur jag vill göra ränderna. Eftersom bakpartiet ska vara längre blir det bara randning på en del av kroppen. Hur vet jag inte än men det kommer jag fundera på och rita olika förslag på under veckan.  Har även måttat det som jag bör och får väl se hur det hela slutar. Ska bli spännande eftersom jag aldrig gjort en kofta eller tröja efter mitt egna huvud. Men nån gång ska ju vara den första :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar