söndag 6 november 2011

Syfestival och annat

Vet att det var ett tag sedan jag skrev. Kortfattat: begravning, jobb och utbildning.

Nu  över till roligare saker. Nu när jag kom hem från kursen så såg jag att jag hade fått andra pris hos Siv som har bloggen tassar och stickor. igår lördags så fick jag botanisera i fyra timmar på syfestivalen. Min man skjutsa in mig och tog sedan ungar och hund ut på lite andra äventyr. Och detta är vad som följde med mig hem :)


Måste testa den nya cubics tippen snart. Köpte även en vanlig knit pro oxå.


Ett nytt Opal garn och två utgående. Sedan två olika nystan OnLine garn.


Ullgarn till en vickevira sjal och sen underbart Merino lace garn. Detta köptes av Ullomera. Funderar på att åka ut till henne nån torsdag. Bor bara några kilometer ifrån henne.


Nytt garn jag inte stickat i än så länge. Köpte även mänster till handledsvärmare.


Kunde inte motstå längre. Spanat på dem ett bra tag och nu följde de med mig hem :)



Fastna för dena skira fina sjal. Så den fick ett nytt hem av mig :)


Det garn som syns på bilden är färgerna till min mans vantar. Mina ligger i påsen.

Detta är vad som flytta hem till mig efter festivalen. Nu så är det bara att börja beta av alla wipsen så att man får börja med nått nytt. Kliar i mina fingrar att få börja med nått men nu ska jag vara ståndktig. Måste göra klart minst två projekt innan jah startar nytt. Får väl se om jag kan hålla mig ....hehehehe ;)

Ha en underbar dag alla ni underbara bloggare.
Kram

5 kommentarer:

  1. vilka härliga fynd...och pulsvärmarna köpte jag oxå samt det härliga merinogarnet fick följa även mig med hem :)

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du fick tag i!

    SvaraRadera
  3. visst är det mysigt att öppna påsen
    efter en så'n här inköpsrunda!!!!!

    SvaraRadera
  4. Det är nästan det bästa - när man kommer hem och får plocka upp allt fint man köpt. Och man vill börja på allt. Det var många fina garnet och mönster du köpt.

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd! Jag ville också vara där... Men till våren är det Symässa i Mälmö, så det får bli ett besök där istället.
    Glöm inte att mejla din adress, så du kan få din vinst!!

    SvaraRadera