tisdag 19 juli 2011

Färdigt och ny teststickning

Japp nu var man färdig med en teststickning. Smet in på ravelry och berätta för designern att jag var klar. Skönt tänkte jag. Nu kan jag ta tag i mina andra stickningar som ligger och väntar. Tog tag i summer mystery shawlette. Och nu är den färdig. Ligger på blockning.
Den vart helt ok. Lite liten kanske. Men tur att man har en dotter som älskar allt mamma stickar.
 När hon såg den så sa hon:- Mamma den passar mig perfekt.
 -Ok sa jag. Vill du ha den fast den inte är rosa? - Självklart svara hon.
Och som den snälla mamma jag är så får hon den :)

Efter mysteryn skulle jag fortsätta med mina strumpor jag håller på med. Har ju bara halva foten kvar på andra strumpan. Och vad gör jag????

Jo jag smiter in på ravelry och självklart tittar jag lite i testknitter klubben. Och där hittar jag ett underbart cardigan mönster som ska testas.Och innan jag själv fattar det så har jag erbjudit mig att sticka den. Gahhh om mina fingrar kunde sluta vara snabbare än min tanke. Så nu sitter jag och stickar en cardigan. Jag som hatar och då menar jag HATAR att sy ihop saker. Tycker att jag är superdålig på det. Får aldrig till några fina sömmar. Jaja är huvudet dumt får kroppen lida.
Har kommit en liten bit på framstycket.Syns kanske inte så bra i mitt melerade garn hur mönstret kommer att bli.

Hmmm har märkt ett mönster i allt jag gör. Älskar visst lila :) Kanske ska köpa nån annan färg. Blir lite enformigt att göra allt i lila.

1 kommentar: