lördag 20 augusti 2011

Cardigan klar

Helt otroligt. Tog lång tid men nu är den klar. Har sytt och sytt. Dröjer nog ett tag innan jag gör nått sånt igen. Men är ganska nöjd med slutresultatet. Det var en teststickning för en tjej i Holland. Den är gjord i vartoftas acryl garn.



Har nu börjat på en ny teststickning. Anita hörde av sig och undra om jag ville teststicka en ny sjal som hon ska lägga ut på ravelry. Självklart sa jag Ja. Gillade hennes förra mönster skarpt. Det är hennes sjal Björk jag testa. Denna heter New moon eller Nymåne på svenska. Ska bli kul att se den färdig. Jag gör den i Drops alpaca classic vinröd. Återkommer med bilder när jag har kommit en bit.

Idag bär det av till svärföräldrar och svåger för kräftskiva. Ska bli kul att få umgås lite med dem. Va nån vecka sen vi sågs. Ha en underbar helg.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar