måndag 26 september 2011

Sorg

Idag har jag sorg i mitt hjärta. Min älskade moster förlorade kampen mot cansern imorse. Hon kämpa på ända in i det sista.
Så idag har jag mest suttit hos min älskade mormor och spelat kort med henne och försökt fördriva tiden och se så att hon mådde bra. Vi är en stor släkt och det märks såna här dagar. Vi kramades, drack kaffe, åt mat, spela kort, grät, skratta och prata en massa gamla minnen.

På sätt och vis vad det skönt att hon fick somna in. Hon hade så ont mot slutet och vi alla hade mer eller mindre sagt adjö. Och det är jag glad över. Hon visste hur mycket jag älskar henne. Nu sitter hon där uppe med sin syster som tyvärr försvann för tidigt också.

Himlen ska skatta sig lycklig som har två så underbara änglar som förgyller tillvaron.
Vi ses en annan dag älskade moster Irene och moster Yvonne. Och sköt er nu där uppe och lär inte alla en massa bus ;)

Ni kommer förevigt att vara i mitt hjärta tillsammans med alla andra nära och kära som inte längre finns med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar