onsdag 10 april 2013

Ledig dag

Äntligen en liten ledig dag. Har varit fullt ös här hemma nu sen i påskas. Min kära make har fyllt 40 år och en hel helg kom det folk och gratta honom. Själv så baka, baka, plugga, plugga och pluggade jag. I lördags så gjorde jag högskoleprovet och det gick över förväntan. Har även skickat in ansökan till olika skolor och program på högskolan. Uj nu är jag nära. Maj är sista månaden jag går på komvux och sen har jag blivit klar med gymnasiet :)
Känner mig faktist jäkligt stolt över mig själv. Och nu ska jag fortsätta framåt i mitt liv.
På stickfronten så håller jag fortfarande på med teststickningssjalen. Mitt i avslutningen så tog garnet slut men  jag hitta en annan butik som hade mitt garn, så nu inväntar jag det.
Snart klar med teststickningssockorna. Så det kommer snart en bild. Har även börjat på en till sjal. Om jag behöver den??? Bra fråga. Kan man få för många sjalar??? Tror inte det :)

Nått mer som hänt i familjen är att vi har fått en ny medlem. En liten blandis shäfer/dobberman på 4-5 månader gammal har flyttat till oss. Han hittades på motorvägen och hade ingen märkning. I fem veckor försökte polisen att hitta ägaren men ingen gjorde sig till känna. Så vi frågade om vi fick adoptera honom och vi vart godkända. Så nu har våran stora goding fått sällskap av ett yrväder :) Ska se om jag kan få en bra bild på dem :)

Nej nu ska jag fortsätta plugga lite till. Ha en bra dag.
Kram
Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar